TOP 100 POLSKICH BLOGÓW

z największymi możliwościami komercyjnymi

 

logo_144 logo_ver_600

 

METODOLOGIA

 

CEL

BLOG RANK to raport przedstawiający listę 100 najlepszych blogów do współpracy komercyjnej z podziałem na 10 kategorii. Zestawienie odpowiada na podstawowe pytanie z kim warto współpracować, by osiągnąć najlepsze rezultaty.

ZAKRES

W przeglądzie uczestniczyło niemal 1000 polskich blogów.

ANALIZA

Oprócz sprawdzenia konkretnych wskaźników przeanalizowaliśmy również jakość i umiejętność realizowania kampanii reklamowych.

Blogi podzielono na 10 kategorii: Lifestyle, Parenting, Moda, Kulinaria, Dom i pasje, Uroda i Zdrowie, Podróże, Publicystyka, Specjalistyczne oraz Finanse.

Przeanalizowane wskaźniki: zasięgi, jakość zdjęć, wygląd strony, jakość prezentowanej treści, zaangażowanie na Facebooku, zaangażowanie na Instagramie oraz Bloger – Influencer.

Kolejność blogów w każdej kategorii jest przypadkowa.

CZAS ANALIZY

Ranking powstawał od początku roku 2016.

WSKAŹNIKI

Co jest istotne przy doborze twórców internetowych do kampanii reklamowej i na co zwracaliśmy uwagę?

Każda kampania reklamowa powinna mieć dokładnie określoną grupę docelową odbiorców, dlatego tak ważne jest, by odpowiednio wybrać odpowiednią kategorię lub kilka kategorii i konkretne blogi do współpracy.

Wskaźniki na które zwracaliśmy uwagę tworząc ranking:

  • Odpowiednie statystyki – zasięg to ważna kwestia, ale nie był głównym czynnikiem pojawienia się w zestawieniu. W trakcie analizy korzystaliśmy z takich narzędzi jak similarweb.com i hash.fm.
  • Zdjęcia lub filmy to bardzo ważny element dobrej kampanii. Umiejętność robienia zdjęć to umiejętność przedstawienia w odpowiedni sposób produktów lub usług marki.
  • Wygląd strony to pozornie mało istotna sprawa, ale przecież ładny i przejrzysty blog lepiej będzie odbierany przez odbiorcę niż ten prowadzony niechlujnie. To wszystko ma również wpływ na odbiór kampanii i marki.
  • Treść. Są blogi, które dobrym piórem potrafią nadrobić braki wizualne we wpisach np. działając na naszą wyobraźnię. Są blogi, które niezwykłe zdolności prezentacji potrafią zepsuć, wypisując kilka nudnych dla Czytelników zdań. Złym nawykiem jest również dosłowne przepisywanie briefów. W tym punkcie kryje się również pomysł i strategia na przeprowadzenie kampanii.
  • Co jest dziś najważniejsze na kanałach Social Media? Po tym jak Facebook i Instagram zaczęły ograniczać zasięgi, nie warto spoglądać na ilość polubień np. FanPage ale na ilość polubień pojedynczego posta i inne interakcje. To właśnie duża liczba lajków i komentarzy zapewnia nam zasięgi na odpowiednim poziomi i pokazuje faktyczne zainteresowanie danym Influencerem.
    FanPage 100k gdzie post osiąga 50 polubień < FanPage 20k gdzie post osiąga 100 polubień
  • Influencer? Lider opinii? To osoba, która ma bardzo duży wpływ na swoich odbiorców i określa go bardzo wiele składowych np. te punkty które już wcześniej wymieniliśmy.
  • W zestawieniu nie znajdziesz blogów/Blogerów/Influencerów, którzy wypowiadają się negatywnie na temat innych osób w Blogosferze, marek lub kampanii.

 

ZESTAWIENIE – BLOG RANK 2016: 

LIFESTYLE

PARENTING

MODA

KULINARNE

DOM I PASJE

ZDROWIE I URODA

PODRÓŻNICZE

PUBLICYSTYKA

SPECJALISTYCZNE

FINANSE

Chcesz uzyskać więcej informacji na temat zestawienia?

Chcesz przeprowadzić bardziej szczegółową analizę wybranych przez Ciebie blogów?

Chcesz wybrać odpowiednie blogi do swojej kampanii?

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU: kontakt@hypeology.pl

 

 

Raport w wersji PDF: BlogRank – TOP100 blogów w Polsce